integracio externa. Administració digital

Darrera actualització del web: juliol de 2025
Darrera actualització de les dades: fins al desembre de 2024

Relació amb la ciutadania

Escolta activa

La Generalitat promou l’escolta activa a través de diversos canals. La transformació digital ha permès a la Generalitat oferir diversos canals digitals perquè la ciutadania pugui expressar-se i demanar informació de manera còmoda. Aquests canals afavoreixen un diàleg eficient amb l’Administració i contribueixen a millorar els serveis públics, els processos i la transparència.

3.287

El 2024, la Generalitat va tramitar més de tres mil sol·licituds d’accés a la informació pública (SAIP).

98

%

La gran majoria d’aquestes sol·licituds es van presentar en línia.

501.052

El mateix any, es van atendre més de mig milió de consultes, queixes i suggeriments (CQS).

9

El termini mitjà de resposta de les CQS tancades el 2024 va ser de nou dies hàbils.

Com exerceix la Generalitat l’escolta activa de la ciutadania?

La Generalitat promou l’escolta activa a través de diversos canals, com el servei 012 (telèfon, xarxes socials i Telegram), les Oficines d’Atenció Ciutadana i les plataformes en línia. Un dels mecanismes destacats són les sol·licituds d’accés a la informació pública (SAIP), regulades per l’article 18 de la llei 19/2014. Mitjançant aquestes sol·licituds, qualsevol persona física o jurídica pot demanar informació que no es troba disponible als canals oficials.

També es practica l’escolta activa responent les consultes, queixes i suggeriments (CQS) que la ciutadania adreça per canals diversos.







Com impulsa la transformació digital el dret a la informació pública?

La transformació digital permet a la Generalitat fer una gestió més eficient de les peticions ciutadanes i un seguiment més àgil i accessible. Les sol·licituds d’accés a la informació pública ajuden a detectar nous interessos i necessitats de la ciutadania, mentre que les consultes, queixes i suggeriments esdevenen una eina clau per a la millora contínua dels serveis. Mitjançant aquesta escolta activa, la Generalitat reforça la transparència, esdevé més oberta i propera, i fomenta la participació ciutadana.


Finançat per

Logotip de NextGenerationEULogotip de Govern d’EspanyaLogotip de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Logotip de Next Generation Catalunya