Darrera actualització del web: octubre de 2025Darrera actualització de les dades: fins al juny de 2025
Relació amb la ciutadania
Valoració ciutadana dels serveis públics
La transformació digital obre noves oportunitats de participació ciutadana per millorar els serveis públics i adequar-los a les necessitats de la societat. En aquest context, la Generalitat està recollint dades de valoració ciutadana dels seus serveis públics, una acció que s’emmarca en el pla de xoc per reformar l’Administració que va aprovar el Govern el novembre del 2024.
4,7
Valoració mitjana entre 1 i 5 dels serveis públics de la Generalitat.
336.397
Nombre de valoracions recollides durant el primer semestre del 2025.
4,4
Puntuació mitjana entre 1 i 5 de les pàgines web informatives de la Generalitat.
3,5
Valoració mitjana entre 1 i 5 de la informació que hi ha a les fitxes dels tràmits digitals.
On i com es recullen les valoracions ciutadanes?
La Generalitat mesura la satisfacció de la ciutadania a través d’enquestes compartides en els seus canals, que poden ser d’atenció presencial, digital o telefònica. Per exemple, els qüestionaris estan disponibles en les fitxes d’informació dels tràmits, el justificant de recepció d’un tràmit digital i els codis QR que hi ha les oficines físiques.
Les valoracions es recullen tenint en compte que l’atenció ciutadana és omnicanal, és a dir, el ciutadà pot iniciar, continuar i acabar una gestió a través de diversos canals d’atenció. Aquest model permet obtenir una visió completa i unificada de l’experiència que té el ciutadà quan interacciona amb els serveis públics.
Per què és clau l’opinió ciutadana?
Recollir les valoracions de manera sistemàtica és clau per millorar contínuament els serveis públics de la Generalitat. Aquest sistema de recollida, desenvolupat en el marc del pla de xoc del Govern, permet escoltar les opinions de la ciutadania d’una manera estructurada i incorporar-les en la presa de decisions. L’objectiu és adaptar els serveis a les necessitats reals de les persones, tot aprofitant el potencial de la digitalització per construir una administració més eficient, transparent i participativa.